ÅRGÅNG 5 -- 2004
VI PÅ CAFÉ CRÈME
<< MEDVERKANDE

ÅSA JONSSON
ROLL I CC:

Skribent
SYSSELSÄTTNING:
Försäljare på AV-Online
PERSONLIGT MOTTO:
Det tog miljoner år att utvecklas och det tar bara några sekunder att dö.

PRODUKTION CHEFREDAKTÖRENS KOMMENTAR>>
Film: Uptown Girls
Film: Kärlekens språk
Film: Brottsplats Italien
Film: Flugornas herre
Krönika: Främlingars godhet
Krönika: Vår anonyma tillvaro
Krönika: Förlorad
Film: Detaljer
Kundtjänst
Film: Cirkushästen
Film: View from the Top
Film: Ripley's Game - En man med onda avsikter
Konsten att inte se
Den så kallade lilla döden
Döden i fiktionen
Begravningar 2002: En hel värld av möjligheter
Film: Antonias resa
Film: Ya-Ya-flickornas gudomliga hemligheter
Läst: 100 älskade äpplen
Läst: Lilla äppelboken
Mäns harmoniska stönande
Film: Tala med henne
Film: Lilo & Stitch
Film: Okraina — förrådd jord
Film: Valdagen
Film: Snygg, sexig och singel
Film: Drakarnas rike
Film: Time Out
Film: Algeria
Film: Mannen utan minne
Finland — tur och retur
Film: Venus Boyz
Film: Min systers barn
Kollektiv kärlek
Film: Den osynlige
Film: D-Tox
Film: Human Nature
Film: Heist — Sista stöten
Film: Den oberörbara
Film: Ocean's Eleven
Film: Om ödet får bestämma
Film: Thirteen Ghosts
Film: Tsatsiki — Vänner för alltid
Film: Training Day
Film: 3000 Miles to Graceland
Film: Snatterskan
Film: The Score
Film: Hemligheten
Film: Elling
Läst: Markets in Fashion
Intervju: Patrik Aspers
Botero på Moderna museet
Film: Besvärliga människor
Film: Vampires of the Desert
Film: Kapten Corellis mandolin
Film: En djävul till flickvän
Film: Nordrand
Film: Universums änglar
Film: Under sanden
Film: Conspiracy.com
Film: The Brothers
Film: Skojar du, eller?
Film: The Mexican
Film: Tretton dagar
Film: Exorcisten — Director's Cut
Debatt: Om könsdrift och sexualitet
Film: Red Planet
Film: Hannibal
Lyrik: Publikfrieri
Lyrik: Dialog
Lyrik: Förbryllad
Film: Puder
Film: Grinchen: Julen är stulen
Film: Romeo Must Die

CHEFREDAKTÖRENS KOMMENTAR:
Åsa har varit skribent i CC nästan ända sedan första början. Åsa skriver med glimten i ögat, en mjuk och varm ironi som smeker samtidigt som den smäller. Hennes ton är alltid jovialisk och hon lyckas alltid (nåja - nästan alltid) med att finna något positivt att lyfta fram hos en film eller bok även om helheten är kass.